مخزن آب و نفت پیش ساخته بتنی

مخزن آب و نفت

مخازن یکی از مهم­ترین تأسیسات مورد استفاده در سیستم­های آب و فاضلاب می­باشد که از جمله مهم­ترین کاربردهای آن می­توان به تصفیه خانه­های آب و فاضلاب، ذخیره آب شرب و آب غیر شرب و مخازن متعادل ساز و سپیتک­های فاضلاب اشاره کرد.

ز محاسن مخزن آب پیش­ساخته بتنی در مقایسه با مخازن مشابه که به صورت درجا ساخته می­شوند می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به علت استفاده از طرح اختلاط خاص و عمل­آوری با بخار و کسب مقاومت بسیار بالا، عدم خوردگی، آب بندی مناسب، پایداری شیمیایی و دوام در برابر عوامل مضر زیست محیطی در تمام نقاط کشور و تمامی شرایط آب وهوایی
  • ضخامت دیواره­ها به علت شرایط خاص تولید نسبت به مخازن درجا، بسیار کمتر بوده و قابلیت داشتن ارتفاع تا ۱۲ متر و بیشتر* نیز را دارند، در نتیجه مساحت اشغالی کف مخزن به حداقل رسیده و در محل­هایی که محدودیت جانمایی فضاها وجود دارد، گزینه بسیار مناسبی است.
  • این مخازن به صورت مدفون و یا روی سطح زمین قابل اجرا بوده و بنا به نیاز این قابلیت وجود دارد که سقف مخزن برای تحمل بار ترافیکی و یا انبار طراحی شود.
  • کلیه ادوات و موارد مورد نیاز از جمله دریچه دسترسی، حوضچه شستشو و … بنا به نقشه و درخواست کارفرما در دیواره­ها تعبیه می­شود.
  • با توجه به امکان تعویض طرح­های عمرانی در آینده، امکان جا به جایی فیزیکی و تغییر سایز مخزن پیش ساخته بتنی از جمله اضافه کردن ابعاد مخزن وجود دارد و این مهم باعث حفظ منابع مالی و حفاظت از محیط زیست می­شود.
  • اتصالات دیواره­های مخزن آب پیش­ساخته بتنی مورد ثبت این شرکت به گونه­ای طراحی شده است که بهترین عملکرد را در مقابل زلزله و یا کلیه بارهای جانبی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید